Opis kierunku
Negocjacje w biznesie to intensywne studia podyplomowe dla osób, które chcą zdobyć lub rozwinąć praktyczne umiejętności negocjacyjne, niezbędne do osiągania porozumień w złożonych i wymagających kontekstach zawodowych. Program łączy solidną podstawę teoretyczną z rozbudowanym modułem praktycznym – aż 75% zajęć to warsztaty, symulacje i ćwiczenia negocjacyjne, oparte na realistycznych sytuacjach biznesowych.
Celem kierunku jest przygotowanie uczestników do skutecznego prowadzenia negocjacji w różnych środowiskach – od indywidualnych rozmów handlowych, przez negocjacje zespołowe, po złożone procesy kontraktowe, cenowe czy międzykulturowe. Program umożliwia rozwój strategicznego myślenia, umiejętności zarządzania emocjami, budowania relacji oraz radzenia sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych.
Szczególny nacisk położony jest na rozwój osobistych kompetencji negocjatora – uczestnicy poznają swój styl negocjacyjny, uczą się panować nad emocjami, budować autorytet i wiarygodność, a także skutecznie komunikować się i wywierać wpływ. Dzięki zróżnicowanym technikom i narzędziom wykorzystywanym w trakcie zajęć, studenci nie tylko zdobywają wiedzę, ale przede wszystkim trenują praktyczne działania, które mogą od razu wykorzystać w swojej pracy.
Ważne! Uruchomienie kierunku uzależnione jest od zebrania się grupy!
W grupach obowiązuje limit miejsc, decyduje kolejność rejestracji.
Dla kogo studia podyplomowe Negocjacje w Biznesie
Studia skierowane są do osób, które chcą rozwijać swoje umiejętności negocjacyjne i komunikacyjne, niezależnie od branży czy dotychczasowego doświadczenia. To idealna propozycja dla:
- Menedżerów i liderów zespołów, którzy na co dzień prowadzą negocjacje i chcą robić to skuteczniej, świadomie i strategicznie.
- Specjalistów zajmujących się sprzedażą, zakupami, HR, marketingiem, zarządzaniem projektami czy doradztwem.
- Przedsiębiorców i właścicieli firm, którzy chcą lepiej negocjować z klientami, partnerami i dostawcami, budując trwałe relacje biznesowe.
- Osób, które chcą zdobyć przewagę zawodową, ucząc się jak prowadzić negocjacje w sposób pewny, perswazyjny i zgodny ze swoim stylem działania.
Program został zaprojektowany tak, by rozwijać zarówno kompetencje techniczne, jak i osobiste – każdy uczestnik wyjdzie z gotowym zestawem narzędzi do wykorzystania w codziennej praktyce zawodowej.
Dlaczego warto studiować na kierunku Negocjacje w Biznesie
Studia podyplomowe Negocjacje w Biznesie zostały zaprojektowane z myślą o osobach, które chcą prowadzić rozmowy biznesowe w sposób świadomy, profesjonalny i oparty na sprawdzonych strategiach. Program kładzie nacisk na praktyczne przygotowanie do negocjacji – w różnych kontekstach i branżach – jednocześnie rozwijając osobiste kompetencje negocjatora.
Co potem
Po ukończeniu studiów absolwent może:
- Prowadzić negocjacje indywidualne i zespołowe w różnych branżach.
- Pracować jako specjalista ds. zakupów, sprzedaży, negocjacji lub komunikacji.
- Pełnić funkcje menedżerskie, wymagające prowadzenia negocjacji wewnętrznych i zewnętrznych.
- Rozwinąć karierę w konsultingu, doradztwie biznesowym i HR.
- Skutecznie reprezentować firmę w kontaktach z kontrahentami, partnerami i instytucjami.
Co zyskujesz, wybierając ten kierunek?
- Praktyczne podejście do nauki – zajęcia mają formę warsztatów, ćwiczeń i symulacji – uczysz się w działaniu, testując narzędzia w realistycznych scenariuszach.
- Własny styl negocjacyjny pod lupą – poznasz swój profil negocjatora, zidentyfikujesz mocne strony, obszary do rozwoju oraz nauczysz się, jak skutecznie budować siłę w negocjacjach.
- Kompleksowy zestaw strategii i technik – opanujesz pełen wachlarz taktyk negocjacyjnych – od przygotowania, przez prowadzenie rozmów, po finalizację porozumień.
- Rozwój kluczowych kompetencji osobistych – nauczysz się zarządzać emocjami, radzić sobie ze stresem, budować autorytet i skutecznie wywierać wpływ.
- Umiejętności komunikacyjne i perswazyjne – poznasz techniki aktywnego słuchania, argumentowania, storytellingu oraz komunikacji niewerbalnej w procesie negocjacyjnym.
- Przewagę w kontaktach biznesowych – dzięki realistycznym ćwiczeniom i symulacjom zyskasz pewność siebie w rozmowach z klientami, partnerami, zespołami i kontrahentami.
Program i organizacja studiów Negocjacje w Biznesie
Program studiów
1. Negocjacje – fundamenty udanych negocjacji (20 godzin)
- Wprowadzenie do negocjacji – definicje, cele i modele
- Podstawowe pojęcia i obszary negocjacji
- Proces negocjacji w praktyce – na przykładzie symulacji negocjacyjnej
- Etapy procesu negocjacji
- Typologia negocjacji – negocjacje dystrybucyjne i integracyjne, dwustronne, wielostronne, międzykulturowe, cenowe, kontraktowe, konfliktowe, inne
- Charakterystyka negocjacji na przykładzie wybranych branż (FMCG, budowlana, IT, automotive)
- Negocjowanie w pojedynkę, a negocjowanie w zespole negocjacyjnym
- Różnice między mediacjami, a negocjacjami
- Studium przypadków – analiza rzeczywistych przykładów z biznesu.
- Ćwiczenia praktyczne: symulacje negocjacji.
2. Ja negocjator – czyli osobiste kompetencje i siła negocjatora (40 godzin)
- Kluczowe kompetencje negocjatora
- Jakim jesteś negocjatorem? Test diagnostyczny, który pozwala odpowiedzieć na pytania o Twój preferowany styl i strategię negocjacyjną
- Osobisty SWOT negocjatora, czyli świadomość swoich silnych i słabych stron w roli negocjatora
- Źródła i sposoby budowania siły w negocjacjach
- Wykorzystanie gier statusowych w negocjacjach
- Umiejętność rozpoznawania emocji własnych i partnerów negocjacyjnych
- Sposoby panowania nad własnymi emocjami
- Radzenie sobie ze stresem w sytuacjach trudnych i konfliktowych
- ABCDE emocji, czyli praca nad własnymi przekonaniami negocjatora
- Trening mentalny w budowaniu siły negocjatora
- Asertywność negocjatora
- Budowanie autorytetu i wiarygodności negocjatora, a błędy poznawcze
- Osobiste zrozumienie i wykorzystanie “stanów JA” w negocjacjach na bazie koncepcji Analizy Transakcyjnej
- Trening wykorzystania poznanych metod
3. Kompleksowe przygotowanie do negocjacji (20 godzin)
- Cel główny i metacele w negocjacjach
- Kluczowe informacje o partnerze negocjacyjnym
- Określenie interesów obu stron procesu negocjacji
- 3 wymiar satysfakcji w negocjacjach
- Ocena alternatyw własnych i partnera negocjacyjnego
- Budowanie zespołu negocjacyjnego
- Arkusze – przygotowanie do negocjacji
- Strategie i taktyki otwarcia
- Strategie i taktyki środkowe
- Strategie i taktyki zamknięcia procesu negocjacji
- Matryca szachowa w przygotowaniu do procesu negocjacji
- Trening przygotowania i symulacje negocjacyjne
4. Prowadzenie negocjacji – strategie, style i taktyki negocjacyjne w praktyce (60 godzin)
- Cztery kluczowe wymiary negocjacji według Mastenbroeka
- Strategie negocjacyjne wg. Kennedy’ego
- Teoria gier w negocjacjach
- Dobór strategii w zależności od rozmówcy i celu negocjacyjnego
- Znaczenie pozycji otwarcia dla dalszego przebiegu negocjacji
- Zasady i strategie udzielania ustępstw w negocjacjach
- Elastyczność i kompromis w poszukiwaniu rozwiązań
- Przeciwdziałanie impasom w negocjacjach
- Negocjacje problemowe i zasady wypracowania rozwiązań satysfakcjonujących obie strony oraz warunków sprzyjających zawieraniu umów
- Strategie pakietowe
- Strategie i podział ról w negocjacjach zespołowych
- Strategie i taktyki otwarcia, środkowe oraz zamknięcia procesu negocjacji w praktyce
- Techniki i taktyki negocjacyjne
- Trening negocjacji jednoosobowych i zespołowych
5. Komunikacja i wywieranie wpływu w negocjacjach (40 godzin)
- Rola aktywnego słuchania w negocjacjach
- Sztuka zadawania pytań – techniki pogłębiania dialogu
- Budowanie zaufania i relacji w negocjacjach biznesowych
- Empatia taktyczna i techniki odzwierciedlenia
- Komunikacja niewerbalna – interpretacja i wykorzystywanie sygnałów
- Argumentowanie i przedstawianie propozycji w sposób przekonujący drugą stronę
- Elementy NLP w komunikacji perswazyjnej
- Storytelling jak narzędzie przekonywania w negocjacjach
- NVC, czyli “komunikacja bez przemocy” w procesie negocjacji
- Bariery komunikacyjne – jak je pokonać
- Prawa perswazji Hogana i zasady wpływu Cialdiniego
- Sposoby demaskowania manipulacji w negocjacjach i stosowanie „antytechnik”
6. Zaliczenie końcowe (18 godzin)
Organizacja studiów
Studia hybrydowe (zajęcia prowadzone online i stacjonarnie)
Zajęcia obejmują 198 godzin dydaktycznych, co odpowiada 33 punktom ECTS, realizowanych w soboty/niedziele w godzinach 09.00 – 17.00
10 zjazdów w roku akademickim,
czas trwania studiów: dwa semestry.
Forma zaliczenia
Zaliczenie studiów następuje na podstawie:
- Dwóch testów semestralnych składających się z ok. 30 pytań każdy obejmujących zakresem merytorycznym zrealizowane w trakcie studiów przedmioty.
- Projektu zaliczeniowego, czyli symulacji, podczas której będzie oceniany stopień wykorzystania zdobytej wcześniej wiedzy i umiejętności w praktyce negocjacyjnej.
Kadra na kierunku Negocjacje w Biznesie
Przedsiębiorca, trener, konsultant – od ponad 20 lat związany ze sprzedażą i rozwojem biznesu, a od 13 lat aktywnie działający w branży szkoleniowej. Założyciel firmy Flow Consulting, ekspert Altkom Akademii, autor licznych programów rozwojowych dla sił sprzedaży oraz osób występujących publicznie.
Specjalizacja obejmuje nie tylko obszar sprzedaży doradczej B2B i B2C, budowania strategii sprzedażowych, negocjacji, obsługi klienta czy wywierania wpływu, ale także szeroko rozumianą komunikację – wystąpienia publiczne, storytelling sceniczny i storytelling w sprzedaży.
Wicemistrz Polski w wystąpieniach publicznych Toastmasters International (2021). Autor podcastu „Mówić Każdy Może”, poświęconego sztuce mówienia i komunikacji. Mentor mówców TEDx oraz młodych przedsiębiorców w fundacji Kraków Miastem Startupów. Członek Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówczyń i Mówców oraz autor publikacji eksperckich w magazynie Sprzedaż-24.
Trenerka, ekspertka ds. rozwoju, konsultantka biznesowa i certyfikowana coach/mentor EMCC, trenerka Action Learning, certyfikowana trenerka FRIS®, absolwentka studiów MBA na Akademii Leona Koźmińskiego.
Posiada ponad 25-letnie doświadczenie, które zdobywała w organizacjach międzynarodowych (Unilever Polska S.A.), jak i polskich firmach (Kamis Przyprawy S.A, Vectra S.A.). Dzięki pracy w różnych sektorach FMCG, farmaceutyczny i telekomunikacyjny dziś wspiera firmy w rozwijaniu skutecznych zespołów handlowych i strategii sprzedażowych. Wspiera organizacje w obszarach związanych z rozwojem, współpracą zespołów, zarządzaniem, mentoringiem i zmianą. Na co dzień prowadzi warsztaty i projekty doradcze, a także szkoli handlowców i menedżerów sprzedaży.
Pracując w grupie docenia unikalność każdej napotkanej osoby, dążąc do rozwijania indywidualnego potencjału. Jej zajęcia są intensywne, praktyczne i pełne dobrej energii.
Dyplomowany Trener Biznesu i Facylitator.
Ekspert z dwudziestoletnim doświadczeniem zawodowym w prowadzeniu szkoleń biznesowych związanych z budowaniem i poszerzaniem kompetencji w zakresie sprzedaży, negocjacji, komunikacji, zarządzania oraz rozwoju osobistego. Autor artykułów na temat zarządzania, sprzedaży i efektywności pracy. Szczególnie specjalizuje się w tematach związanych z inteligencją emocjonalną w zarządzaniu, kreowaniem liderów, zarządzaniem wiedzą i informacją w organizacji oraz negocjacjami. Szkoli osoby pracujące w zespołach produkcyjnych, sprzedaży, zaopatrzeniu i działach związanych z obsługą klienta.
W latach 2014-2016 współtworzył nowe standardy zarządzania w największej polskiej firmie zatrudniającej 40 tys. pracowników na stanowisku dyrektora projektu ds. poprawy efektywności zarządzania. Dodatkowo swoje kilkunastoletnie doświadczenie w sprzedaży zdobywał w branżach technicznych, IT, FMCG i innych.
Posiada wyższe wykształcenie na kierunkach psychosocjologia, zarządzanie zasobami ludzkimi, administracja samorządowa.
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie na kierunku Zarządzanie jakością – Quality Manager oraz Teologii na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Ukończyła również psychologię na Uczelni Biznesu i Nauk Stosowanych Varsovia. W 2017 roku zrealizowała Studia Zawodowego Coachingu z akredytacją International Coach Federation oraz Szkołę Trenerów Biznesu Master Teacher Jacka Wolniewicza, uzyskując tytuł trenera biznesowego z akredytacją Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu.
Posiada ponad 20-letnie doświadczenie biznesowe. Pracowała w Telekomunikacji Polskiej i Orange, gdzie uczestniczyła w strategicznych projektach Pionu Sieci i Platform Usługowych. Tworzyła dokumentację procesową w obszarze strategii i rozwoju sieci oraz koordynowała działania mające na celu zapewnienie spójności procesów PSiPU z innymi procesami biznesowymi.
Dodatkowo doświadczenie zawodowe zdobywała w różnych sektorach biznesowych, w tym w branżach motoryzacyjnej i produkcyjnej, współpracując z firmami takimi jak Bispol, Skanska, Volvo, Volkswagen, Asseco, IKEA, Główny Urząd Statystyczny (GUS) oraz Centrum Organizacji Informacji (COI). Specjalizuje się w projektowaniu i realizacji dedykowanych programów rozwojowych dla kadry menedżerskiej.
Cena studiów podyplomowych Negocjacje w Biznesie
Cena za 1 semestr: 3400 zł.
Możliwość podziału na 9 rat.
Sprawdź możliwość dofinansowania z Bazy Usług Rozwojowych
Zasady rekrutacji na studia podyplomowe
1. Wypełnij formularz on-line
2. Wpłać opłatę rekrutacyjna – 200 zł
dane do przelewu:
Santander Bank Polska Warszawa Al.Jana Pawła II 17
14 1090 1102 0000 0001 5050 1850
w tytule prosimy podać wybrany kierunek studiów
Jeżeli kierunek nie zostanie uruchomiony opłata jest zwracana.
3. Przygotuj dokumenty i dostarcz do Uczelni
- kserokopia/skan dyplomu ukończenia studiów (licencjackich/magisterskich, oryginał do wglądu)
- kwestionariusz słuchacza studiów podyplomowych
- umowa o świadczenie usług edukacyjnych
- dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej (można przesłać e-mailem: podyplomowe@wsaib.pl)
4. Warunki przyjęcia
Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe w Uczelni im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni jest posiadanie studiów wyższych (ukończenie studiów licencjackich, inżynierskich lub magisterskich na dowolnym kierunku).
5. Rezerwacja miejsca
O przyjęciu na studia podyplomowe decyduje kolejność zgłoszeń, rejestracja na studia (wypełnienie formularza on-line) i dokonanie opłaty rekrutacyjnej.
6. Zasady uruchomienia kierunku
Studia zostają uruchomione po zebraniu się minimalnej grupy. Kandydat decyzję o uruchomieniu kierunku otrzymuje e-mailem.

Studia podyplomowe Negocjacje w Biznesie
Jestem głęboko przekonany, że jedną z najlepszych inwestycji, jakie można poczynić, jest inwestycja w samą/ samego siebie. Dlatego właśnie tak stworzyliśmy ten kierunek studiów – jako inwestycję, która daje najwyższą możliwą stopę zwrotu. Jeśli podejdziesz do tego programu z pełnym zaangażowaniem, zainwestujesz w siebie i nauczysz się, jak skutecznie negocjować w życiu codziennym, jak i w biznesie, to mogę z pełnym przekonaniem powiedzieć, że te studia z pewnością Ci się zwrócą. I to nie tylko pod względem finansowym.
Wierzę, że przygotowana przez nas merytoryka jest uniwersalna – niezależnie od tego, czy negocjujesz wielomilionowy kontrakt z zagranicznym dostawcą, czy chcesz wynegocjować lepsze warunki wakacyjnego wyjazdu z rodziną. Sprawdzi się w każdej sytuacji.
By tę obietnicę spełnić będziemy dużo ćwiczyć, testować i negocjować. A wszystko po to, by negocjacje stały się dla Ciebie czymś naturalnym, a wręcz przyjemnym. I oczywiście przynosiły Ci zysk w każdej sytuacji.
Serdecznie zapraszam Cię do wspólnej podróży w fascynujący świat negocjacji. Ponegocjujmy!
Łukasz Fiuczyński
przedsiębiorca, trener, konsultant
Partner kierunku

Studia realizowane są we współpracy z Altkom Akademią – obecną na rynku od 30 lat firmą zajmującą pozycję lidera branży szkoleniowej w Polsce (zgodnie z prestiżowym rankingiem Computerworld Top 200). Oferta edukacyjna Altkom Akademii obejmuje pełne spektrum potrzeb kompetencyjnych nowoczesnego biznesu – technologie i systemy informatyczne, programowanie, zarządzanie projektami, optymalizację procesów, sprzedaż, controlling, prawo i umiejętności miękkie. To ponad tysiąc różnorodnych kursów i egzaminów, z których do tej pory skorzystało około 650 tys. osób, edukowanych przez 300 certyfikowanych wykładowców. W samym 2023 roku Altkom Akademia przeszkoliła ponad 42 000 kursantów!
Partnerzy
Masz pytania?
