Organizator

Patronat

Partnerzy

Program Konferencji

  • 08:30 - 09:00 Rejestracja uczestników
  • 09:00 - 09:20 Otwarcie Konferencji.
    J.M. Rektor dr Tomasz Białas
  • 09:20 - 09:40 Giełkot - zaburzenie mało rozpoznane.
    dr Maria Faściszewska
  • 09:40 - 10:00 Wzrok a rozwój dziecka.
    mgr Bartosz Szeleżyński
  • 10:00 - 10:20 Struktura i funkcja – mioGRYZIE na drodze do komunikacji.
    mgr Aleksandra Podsiadły
  • 10:20 - 10:40 Brak dialogu - jak trudności w komunikacji prowadzą do gabinetów terapeutycznych.
    mgr Martyna Hnatyszyn
  • 10:40 - 11:00 Ekspresja mimiczna i sprawność językowa 8-latki ze złożonymi trudnościami miofunkcjonalnymi. Logopedyczne studium przypadku.
    mgr Mateusz Borys
  • 11:00 - 11:10 Panel dyskusyjny
  • 11:10 - 11:30 Przerwa kawowa
  • 11:30 - 11:50 Błąd językowy. Czy poprawność językowa w komunikacji zbliża do integracji?
    mgr Ewelina Mendala-Kwoczek
  • 11:50 - 12:10 Nieświadome aspekty komunikacji jako ryzyko nieporozumień, lecz również szansa na głębsze poznanie potrzeb klienta.
    mgr Tomasz Drzazgowski
  • 12:10 - 12:30 Integracja odruchów neurosensomotorycznych w kontekście komunikacji i integracji społecznej
    mgr Joanna Piszczatowska
  • 12:30 - 12:50 Układ przedsionkowy i jego wpływ na rozwój mowy i komunikacji.
    mgr Łucja Budzyńska
  • 12:50 - 13:10 Porozumienie bez przemocy z rodzicem i niemowlęciem w gabinecie fizjoterapeuty.
    mgr Anna Gełesz
  • 13:10 - 13:20 Panel dyskusyjny
  • 13:20 - 13:40 Przerwa obiadowa
  • 13:40 - 14:00 Rozwój społeczny po wprowadzeniu komunikacji alternatywnej dzieci przedszkolnych z niepełnosprawnością sprzężoną i autyzmem.
    mgr Alicja Reda
  • 14:00 – 14:20 Mowa o mowie. Od głużenia do płynnej komunikacji – rozwój kompetencji językowych dziecka do końca edukacji wczesnoszkolnej.
    mgr Olga Świątkowska
  • 14:20 – 14:40 Rozwój mowy, kompetencji komunikacyjnej i społecznej pod wpływem delfinoterapii
    dr Oksana Dąbrowska
  • 14:40 - 15:00 Dyskusja i zakończenie Konferencji.
Zarejestruj się

Poznaj naszych prelegentów


Maria Faściszewska dr Maria Faściszewska
Filolog polski, rosyjski, neurologopeda, surdologopeda, wykładowca akademicki, pracuje jako adiunkt na Uniwersytecie Gdańskim oraz ma własną praktykę Port Komunikacja Maria Faściszewska. Ukończyła Europejską Specjalizację Kliniczną Zaburzeń Płynności Mowy (European Clinical Specialisation in Fluency Disorders) w 2021 roku. Stypendystka warsztatów Stuttering Foundation Online Summer Workshop w 2021. Ambasadorka metody "Dam radę!" Bena Furmana i terapeutka nurtu TSR (Terapia Skoncentrowana na Rozwiązaniach). Członkini wielu stowarzyszeń, w tym Międzynarodowego Stowarzyszenie Giełkotu, ESLA, IALP. Autorka i współautorka wielu pomocy logopedycznych, w tym m. in. Percepcja Słuchowa, CAPD, ORM firmy mTalent ".


mgr Bartosz Szeleżyński mgr Bartosz Szeleżyński
Optometrysta, absolwent Katedry Chorób Oczu i Optometrii Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu i Wydziału Fizyki Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończył polskie i zagraniczne edycje kursów prowadzonych przez czołowych optometrystów, takich jak dr W.C Maples, dr David Cook, dr Wes DeRosier czy dr Hannu Laukkanen, z którym opracował polską wersję kwestionariusza Brain Injury Vision Symptom Survey. Kierownik projektu dot. wpływu urazowych uszkodzeń mózgu w Fundacji SPRZYMIERZENI z GROM oraz działacz na rzecz rozwoju optometrii i optometrycznego treningu wzrokowego w Polsce. W codziennej praktyce wspiera pacjentów w każdym wieku, zmagających się z zaburzeniami procesu widzenia, w szczególności widzenia obuocznego. Pasjonuje się zastosowaniem procedur optometrycznego treningu wzrokowego w sporcie, zwłaszcza w strzelectwie oraz w rehabilitacji pourazowych zaburzeń widzenia.


mgr Aleksandra Podsiadły mgr Aleksandra Podsiadły
Neurologopeda, logopeda wczesnej interwencji logopedycznej, terapeuta karmienia, terapeuta orofacjalny oraz integracji sensorycznej, wykładowca akademicki. Twórczyni i producentka produktów marki mioGRYZIE, które zostały zaprojektowane, aby wspierać przywracanie prawidłowych funkcji jamy ustnej oraz stanowić zdrowe i atrakcyjne urozmaicenie terapii logopedycznej i miofunkcjonalnej. Jest właścicielką Centrum NEUROlogopedycznego werboSENS w Gdańsku. Pracuje także w gabinecie ortodontycznym, gdzie przygotowuje pacjentów do kompleksowego leczenia. Fundatorka i Wiceprezes Fundacji Maluszek-Okruszek, współpracuje przy funkcjonowaniu multiplatformy szkoleniowej dla logopedów zaklamerkowani.pl. Specjalizuje się w pracy z niemowlętami, wspierając ich w rozwoju umiejętności pobierania pokarmów, miofunkcji oraz prawidłowego przetwarzania bodźców sensorycznych. W swojej praktyce zwraca szczególną uwagę na wielospecjalistyczne spojrzenie na pacjenta oraz współpracę ze specjalistami, aby zapewnić kompleksową i szeroką opiekę.


mgr Martyna Hnatyszyn mgr Martyna Hnatyszyn
Psycholog, Psychodietetyk, Ekspert programów profilaktycznych Fundacji Medicover. Dyplom magistra psychologii uzyskała na Uniwersytecie Gdańskim. Kolejne dyplomy studiów podyplomowych uzyskała na Gdańskim Uniwersytecie Medycznym – z zakresu psychologii klinicznej, w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie – z zakresu psychodietetyki, w Wyższej Szkole Komunikacji Społecznej w Gdyni – z zakresu edukacji i terapii osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Przez dziesięć lat była związana z oświatą, gdzie zdobywała doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą szkolną. Od początku swojej zawodowej drogi związana z promowaniem kształtowania zdrowych nawyków. Koordynowała szkolne programy profilaktyki, prowadziła zajęcia psychoedukacyjne i webinary dla dzieci i ich rodziców z zakresu prawidłowego żywienia i motywowania do aktywnego spędzania wolnego czasu. Obecnie aktywnie uczestniczy w programach profilaktycznych Fundacji Medicover, prowadzi szkolenia dla firm z zakresu zdrowia psychicznego oraz pracuje ze swoimi pacjentami w formie indywidualnych konsultacji psychologicznych. Chętnie zgłaszają się do niej zarówno osoby dorosłe, jak i młodzież. Ostatnio również związana z Wyższą Szkołą Zdrowia w Gdańsku, gdzie prowadzi zajęcia dla studentów psychologii i psychodietetyki.


mgr Mateusz Borys mgr Mateusz Borys
Neurologopeda, terapeuta miofunkcjonalny, logopeda ortognatyczny, filolog polski, pedagog. Specjalizuje się w pracy z pacjentami z trudnościami w obszarze ustno-twarzowym. Wspiera noworodki i niemowlęta oraz ich rodziców w karmieniu piersią i/lub butelką. Pomaga w rozwijaniu umiejętności pokarmowych niemowląt na etapie rozszerzania diety. Pracuje z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz z młodzieżą i pacjentami dorosłymi z wadami wymowy i wadami zgryzu, wspierając leczenie ortodontyczne, stomatologiczne oraz protetyczne. Prowadzi zajęcia dla studentów logopedii na Wydziale Zdrowia Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni.


mgr Ewelina Mendala-Kwoczekmgr Ewelina Mendala-Kwoczek
Dyplomowana logopedka medialna, rehabilitantka głosu i oddechu, terapeutka systemu ortodoncji funkcjonalnej MFS, Upledgera, narządu żucia, ortofonistka, neuroterapeutka, wykładowczyni.


mgr Tomasz Drzazgowskimgr Tomasz Drzazgowski
Psycholog, certyfikowany psychoterapeuta, analityk grupowy. Członek zwyczajny i superwizor-aplikant Instytutu Analizy Grupowej „Rasztów” w Warszawie – jednego z najstarszych i najbardziej prestiżowych ośrodków psychoterapeutycznych w Polsce. Studia psychologiczne ukończył w 2002 roku na Uniwersytecie Warszawskim. Tuż po nich rozpoczął pracę w Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie, a następnie zdobywał doświadczenie w wielu poradniach zdrowia psychicznego i innych instytucjach związanych z udzielaniem pomocy. W latach 2013-2016 pełnił funkcję koordynatora Oddziału Dziennego Psychiatrycznego w Chojnicach. Obecnie pracuje głównie w prywatnym gabinecie, który prowadzi od 2010 roku w Chojnicach. Zajmuje się psychoterapią indywidualną i grupową opartą o myślenie psychoanalityczne. Od 2019 roku jest superwizorem miejskiej poradni leczenia uzależnień w Gdańsku. Współpracuje w tym zakresie również z Centrum Zdrowia Psychicznego w Człuchowie. Bliska jest mu praca z grupą i w grupie – zarówno wspólne doświadczanie, jak i wspólne myślenie. Od lat współtworzy rozmaite projekty w tym zakresie – m.in. wspólnie z gdyńskimi fundacjami „Miejsce Tworzenia” i „Kreatywni.org” oraz w ramach komitetu organizacyjnego warsztatów obywatelskiej refleksyjności „Polska na kozetce”, cyklicznie odbywających w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku. Jego artykuł poświęcony wzajemnym oddziaływaniom człowieka i przestrzeni znalazł się w książce „Space in psychoanalysis, psychoanalysis in space”, wydanej nakładem londyńskiego wydawnictwa Routledge.


mgr Alicja Redamgr Alicja Reda
Neurologopeda, na co dzień pracuje w "Zakątku Agi". Ukończyła studia magisterskie na Uniwersytecie Gdańskim. Prowadzi terapię z pacjentami z opóźnionym rozwojem mowy, autyzmem oraz niepełnosprawnością sprzężoną. Podczas zajęć wprowadza elementy komunikacji alternatywnej.


mgr Łucja Budzyńskamgr Łucja Budzyńska
Neurologopedka, certyfikowana terapeutka MFS, pedagożka specjalna, diagnostka i terapeutka integracji sensorycznej. Specjalizuje się w diagnostyce neurologopedycznej dzieci i dorosłych z nieprawidłową pozycją spoczynkową języka i warg oraz zaburzonymi funkcjami jamy ustnej również przed lub w trakcie leczenia ortodontycznego. Wspiera niemowlęta z trudnościami w przyjmowaniu pokarmów, również te, które są karmione alternatywnie (sonda, PEG). Wykorzystując wiedzę z zakresu integracji sensorycznej uczy dzieci samoregulacji. Prowadzi terapię dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, spektrum autyzmu do 4 r. ż., FASD, niesamoistnym opóźnionym rozwojem mowy, wadami wymowy. Nieustannie rozwija się w diagnostyce i terapii noworodków i niemowląt, które topią jej serce.


mgr Anna Gełeszmgr Anna Gełesz
Jest magistrem fizjoterapii GUMed, terapeutką NDT-Bobath i terapeutką SI. Od 2 lat studentką studiów podyplomowych Akademii Osteopatii. Związana z Ośrodkiem Wczesnej Interwencji i Wspomagania Rozwoju w Gdańsku od 2012 roku, obecnie prowadzi praktykę indywidualną. Pracuje z niemowlętami i dziećmi wg koncepcji NDT-Bobath z uwzględnieniem technik osteopatycznych oraz diagnostyki profilu sensorycznego. Dzięki takiej mieszance podejść i technik wypracowuje uwalnianie napięć z ciała i naucza prawidłowych wzorców ruchowych. Od wielu lat, płynąc nieco pod prąd, w pierwszej kolejności stawia na budowanie relacji z rodzicami i małymi pacjentami. Dopiero na bazie poczucia bezpieczeństwa włącza pracę strukutraną z ciałem. Mama 2 wspaniałych dzieci. Amatorka sportów wszelakich, propaguje zdrowy styl życia w oparciu o prawidłowe, świadome oddychanie.


mgr Joanna Piszczatowskamgr Joanna Piszczatowska
Absolwentka Uniwersytetu Gdańskiego oraz Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego, posiadająca tytuł magistra neurologopedii oraz specjalisty wczesnej interwencji logopedycznej. Specjalizuje się w diagnozie i terapii neurologopedycznej noworodków i niemowląt z trudnościami oralnymi i dysfagią oraz starszych dzieci i dorosłych z zespołami genetycznymi, wielorakimi niepełnosprawnościami czy po incydentach neurologicznych. Jest pasjonatką pracy z ciałem oraz odruchami neurofizjologicznymi. Posiada uprawnienia Instruktora Masażu Shantala, Terapeuty Integracji Sensorycznej, Terapeuty Odruchów według Svetlany Masgutowej, Terapeuty Ortodoncji Funkcjonalnej MFS oraz Terapeuty Karmienia. Od 15 lat konsekwentnie pogłębia swoją wiedzę w obszarze rozwoju komunikacji, terapii oraz współpracy z pacjentami i ich rodzinami.


mgr Olga Świątkowskamgr Olga Świątkowska
Jestem logopedą, neurologopedą, terapeutą wczesnej interwencji logopedycznej, pedagogiem specjalnym, nauczycielem historii, edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Posiadam certyfikaty terapeuty miofunkcjonalnego, terapeuty traktu orofacjalnego, terapeuty ręki, trenera GoPeX, Logopedy Ortognatycznego oraz specjalisty w zakresie terapii karmienia i jedzenia. Od ponad 14 lat wspieram pacjentów na różnych etapach rozwoju – od noworodków po dorosłych – pomagając im w trudnościach artykulacyjnych, wadach wymowy oraz problemach z karmieniem wynikających z nieprawidłowej budowy anatomicznej jamy ustnej, wady zgryzu i innych. Specjalizuję się w terapii wad wymowy u osób z wadami zgryzu oraz w pracy z pacjentami neuroatypowymi z zaburzeniami rozwojowymi, takimi jak spektrum autyzmu czy Trisomia 21. Na co dzień pracuję jako neurologopeda w Przychodni NZOZ nr 1, prowadzę gabinet GaduPanda, współpracuję z Centrum Zdrowia i Urody YEY w Sopocie, przedszkolem Maluszkowo w Rumi, a także z zespołem specjalistów z zakresu fizjoterapii, ortodoncji, stomatologii, laryngologii, neurologii i chirurgii dziecięcej. Prowadzę również warsztaty dla przyszłych mam w szkołach rodzenia. Nieustannie poszerzam swoją wiedzę, uczestnicząc w szkoleniach i kursach. Logopedia to moja pasja, którą rozwijam zarówno praktycznie, jak i naukowo. W pracy kieruję się zasadą indywidualnego podejścia do każdego pacjenta, dostosowując metody terapii do jego unikalnych potrzeb. Prywatnie jestem mamą dwójki dzieci, uwielbiam podróże, adrenalinę i samorozwój. W wolnym czasie biegam, jeżdżę na motocyklu, a moją wielką pasją jest morze, żeglarstwo, nurkowanie i snurkowanie, które pozwalają mi odkrywać podwodny świat i czerpać radość z bliskości natury. Kocham także próbowanie smaków kuchni świata, odkrywając nowe kultury poprzez jedzenie. Na konferencji „Komunikacja jako klucz do integracji społecznej” podzielę się swoją wiedzą i doświadczeniem w zakresie wspierania rozwoju mowy oraz skutecznych metod terapeutycznych.


dr Oksana Dąbrowska dr Oksana Dąbrowska
Psycholog, psychoterapeutka, pozyskała tytuł PhD w dziedzinie psychologii medycznej, absolwentka UKSW, ekspert w dziedzinie zaburzeń w rozwoju u dzieci, w tym ze spektrum autyzmu, zaburzeń psychicznych dorosłych oraz nowoczesnych i naturalnych metod rehabilitacji i profilaktyki zdrowotnej. Prezes Fundacji „Dobra Wioska”, zajmującej się rehabilitacją dzieci, młodzieży i dorosłych poprzez sport (narciarstwo rehabilitacyjne, aquaterapia), arteterapię, animaloterapię (delfinoterapię, hipoterapię, dogoterapię itd.), pomoc psychologiczną. Jest autorką zintegrowanej metody delfinoterapii, obejmującej terapię rodzinną, realizowanej w ramach działalności fundacji od 2007 roku bez przerwy na bazie delfinariów w Turcji. Od lat pracuje z rodzinami, znajdującymi się w trudnej sytuacji życiowej związanej z chorobą dziecka. Prowadzi badania naukowe w dziedzinie rozwoju kompetencji komunikacyjnej i społecznej pod wpływem delfinoterapii oraz innych metod u osób z deficytami w tej sferze. Jest autorką książki „Człowiek i delfin” oraz wielu publikacji naukowych.


Miejsce

II Konferencja Wydziału Zdrowia Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
"Komunikacja jako klucz do integracji społecznej"
odbędzie się w budynku Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni, ul. Kielecka 7

Mapa

Kontakt