Opis kierunku
Studia w Gdyni skierowane są do wszystkich osób zainteresowanych rozwojem własnych kompetencji i umiejętności w obszarze szeroko pojętej Psychologii w Biznesie, a w szczególności do:
- osób, które chcą przygotować się do roli HR Business Partnera lub pracy w dziale personalnym,
- menedżerów, specjalistów pracujących w sektorach doradztwa, szkolnictwa, rozwoju personalnego,
- psychologów i terapeutów pragnących poszerzyć swoje kompetencje, przełożonych, liderów, szefów,
- niezależnych specjalistów – doradców personalnych i zawodowych, trenerów oraz coachów,
- osób chcących podnieść swoje dotychczasowe kwalifikacje, poszerzyć lub ukierunkować swoją wiedzę.
Słuchacze zdobędą wiedzę i umiejętności niezbędne do wprowadzenia zmian w procesach organizacyjnych zgodnie z zasadami efektywnej psychologii biznesu, usuwania patologii organizacyjnych oraz ciągłego zwiększania efektywności współpracowników – poprzez zastosowanie metod i narzędzi psychologicznych do tego przeznaczonych.
Ważne! Uruchomienie kierunku uzależnione jest od zebrania się grupy!
W grupach obowiązuje limit miejsc, decyduje kolejność rejestracji.
cena za 1 semestr: 3000 zł
Możliwość podziału na 9 rat
Psychologia w biznesie – cele
Celem studiów jest wyposażenie uczestników w zestaw narzędzi wspomagających zarówno rozwój osobisty, jak i zawodowy. Teoria nie powinna być oderwana od praktyki, stąd płaszczyzna praktyczna odgrywa w niniejszym kierunku studiów zasadnicze znaczenie. Po zakończeniu studiów uczestnicy opuszczą sale wykładowe, mierząc się z biznesową rzeczywistością. Posiadanie właściwych narzędzi pozwala nie tylko odnaleźć się w biznesowej rzeczywistości, ale również kreować zgodnie z własnymi oczekiwaniami.
Psychologia w biznesie studia – zalety
Studia są bardzo mocno osadzone w rzeczywistości biznesowej i przygotowują słuchaczy do efektywnego funkcjonowania w świecie biznesu. Dzięki praktycznemu charakterowi studiów – zajęcia mają charakter warsztatów i treningów – uczestnicy kształtują i rozwijają właściwe umiejętności. Zajęcia prowadzone są z wykorzystaniem wielu metod szkoleniowych takich jak case study, drama, gry szkoleniowe itp.
Wiedza i umiejętności są kształtowane w oparciu o nurt Evidence based – opierają się na badaniach naukowych.
Zajęcia obejmują 180 godzin dydaktycznych, co odpowiada 30 punktom ECTS, realizowanych w soboty/niedziele w godzinach 09.00–17.30
– 9 zjazdów w roku akademickim;
– czas trwania studiów: dwa semestry.
- Psychologia motywacji
Współczesne koncepcje motywacji, automotywacja, kluczowe komponenty procesu motywacyjnego, programy motywacyjne w organizacji. - Sztuka podejmowania decyzji
Podejmowanie decyzji w warunkach niepewności, zrozumienie świata VUCA, pułapki w procesie podejmowania decyzji, wpływ emocji na podejmowanie decyzji, mechanizmy oceny ryzyka. - Psychologia grupy jednostka i grupa we współczesnym świecie biznesu
Procesy grupowe, role grupowe, etapy formowania się grupy, myślenie grupowe. - Psychologia komunikacji – Komunikacja interpersonalna
Rodzaje komunikacji, bariery komunikacyjne, jak się efektywnie komunikować w organizacji, Cztery poziomy komunikacji wg F. S. von Thuna, model komunikatu JA. - Zarządzanie sobą w czasie i osiąganie celów
Poziom indywidualny zarządzania sobą w czasie, poziom zawodowy zarządzania sobą w czasie, narzędzia wspomagające zarządzanie sobą w czasie, wielopłaszczyznowe planowanie a zarządzanie sobą w czasie. - Analiza transakcyjna w biznesie
Metodologia analizy transakcyjnej w biznesie, model strukturalny i funkcjonalny osobowości, praktyczne wykorzystanie schematów analizy transakcyjnej, rodzaje transakcji między współpracownikami oraz między przełożonymi a podwładnymi. - Teoria argumentacji i perswazji – praktyczny trening
Psychologia perswazji, psychologia wpływu społecznego, budowanie efektywnego komunikatu perswazyjnego, trening retoryki, narzędzia perswazji. - Negocjacje w praktyce
Podstawowe zasady budowania postawy negocjacyjnej, konstruowanie BATNA w procesie negocjacji, postawy negocjacyjne wg. Thomasa-Kilmana, styl komunikacyjny i jego rola w procesie negocjacji. - Narzędzia i techniki rozwiązywania problemów
Cykl PDCA, Metodologia 8D, dostosowanie metody 5W2H do biznesu, burza mózgów – wielofunkcyjne narzędzie kreatywnego rozwiązywania problemów. - Autoprezentacja w biznesie
Podstawy komunikacji niewerbalnej, zachowania atawistyczne, psychologia ewolucyjna, model komfortu i dyskomfortu psychicznego, mowa ciała w relacjach biznesowych, budowanie własnego wizerunku, odczytywanie intencji i emocji rozmówców. - Psychologia zachowań konsumenckich
Współczesna segmentacja rynku, struktura potrzeb klienta, podstawowe strategie marketingowe, natura decyzji konsumenckich i czynniki determinujące, modele podejmowania decyzji zakupowych (np. model EKB, model NIcosii). - Zarządzanie zmianą – efektywne wdrożenie zmiany indywidualnej i organizacyjnej
Psychologiczne aspekty procesu zmiany, style kierowania zmianami oraz style reakcji na zmianę, metody radzenia sobie z oporem wobec zmiany, efektywne komunikowanie zmian, klasyczne i nowoczesne metody zarządzania zmianą (model 7s McKinsey, 8 akceleratorów zmian Kotter, model Lewina). - Coaching narzędziowy, trening i mentoring jako efektywne narzędzia biznesowe
Wprowadzenie do technik coachingowych, praktyczne zastosowanie coachingu narzędziowego w firmie, trening i szkolenie jako forma rozwoju kompetencji pracowników, program mentoringowy i jego zastosowanie w procesie wspierania współpracowników. - Współczesne koncepcje sprzedaży , pozyskiwania klientów
Prospecting – nowoczesne metody (webinaria, social media, content marketing, omnichannel) nowoczesne techniki sprzedaży; metodologia SPIN, storytelling, Challenger Sale, Sandler Sale, Solution Selling. - Warsztat asertywności
Asertywność w biznesie, tworzenie asertywnego komunikatu, asertywne reagowanie na krytykę, odmawianie i stawianie granic, wybrane techniki wspierające asertywność, praca nad poczuciem własnej wartości. - Budowa marki osobistej
Autoanaliza marki osobistej, rozwój marki osobistej poprzez działania internetowe oraz społeczne, modele sukcesywnego zwiększania rozpoznawalności marki osobistej w środowisku biznesowym.
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest zdanie po II semestrze egzaminu końcowego w formie testu sprawdzającego wiedzę, a także opracowanie i przygotowanie własnego case study, bazującego na wiedzy zdobytej w trakcie studiów. Absolwenci uzyskują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni wg wzoru zatwierdzonego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
1. Wypełnij formularz on-line
2. Wpłać opłatę rekrutacyjna – 200 zł
dane do przelewu:
Santander Bank Polska Warszawa Al.Jana Pawła II 17
14 1090 1102 0000 0001 5050 1850
w tytule prosimy podać wybrany kierunek studiów
Jeżeli kierunek nie zostanie uruchomiony opłata jest zwracana.
3. Przygotuj dokumenty i dostarcz do Uczelni
– kserokopia/skan dyplomu ukończenia studiów (licencjackich/magisterskich, oryginał do wglądu)
– kserokopia/skan dowodu osobistego (oryginał do wglądu)
– dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej (można przesłać e-mailem: podyplomowe@wsaib.pl)
4. Warunki przyjęcia
Warunkiem przyjęcia na studia podyplomowe w Uczelni im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni jest posiadanie studiów wyższych (ukończenie studiów licencjackich, inżynierskich lub magisterskich na dowolnym kierunku).
5. Rezerwacja miejsca
O przyjęciu na studia podyplomowe decyduje kolejność zgłoszeń, rejestracja na studia (wypełnienie formularza on-line) i dokonanie opłaty rekrutacyjnej.
6. Zasady uruchomienia kierunku
Studia zostają uruchomione po zebraniu się minimalnej grupy. Kandydat decyzję o uruchomieniu kierunku otrzymuje e-mailem.