Koło Naukowe „Princeps” tworzy grupa pasjonatów, studentów Wydziału Zarządzania Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu w Gdyni. Celem koła jest szerzenie wiedzy na temat nowoczesnych metod zarządzania, rozwoju kompetencji menedżerskich oraz propagowanie dobrych praktyk wynikających z połączenia rozwoju, nauki działania. Aktywnie uczymy się zarządzania poprzez organizowanie wydarzeń na uczelni, współpracę z Parlamentem Studenckim oraz współdziałanie z pozostałymi kołami i organizacjami. Wiedzę teoretyczną poszerzamy przygotowując i biorąc udział w konferencjach naukowych. Opracowaliśmy i prowadzimy autorski program „Spotkanie przy kawie”, na które zapraszamy pracowników Uczelni oraz przedstawicieli świata biznesu, którzy w swobodnej atmosferze dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Mając świadomość, jak ważna jest rola promocji w działaniach sprzedażowych chętnie włączamy się w działania marketingowe uczelni. O rozwój dbamy też uczestnicząc w wydarzeniach kulturalnych i akcjach społecznych na rzecz potrzebujących.
Aktualnie pracujemy nad:
- Projektem, który zaprezentujemy na Festiwalu Kół Naukowych ScienceCom w Centrum Nauki Experyment w Gdyni,
- Przygotowaniem Międzyuczelnianej Studenckiej Konferencji Naukowej
- Realizacją kolejnych Spotkań przy kawie
- Warsztatami z zakresu rozwoju osobistego i zawodowego dla członków koła
- Aktywnym budowaniem społeczności WSAiB
W roku akademickim 2020/2021 przedstawiciele koła: Dominika Brzostek, Aleksander Grzela, Jadwiga Kobielska, Kamila Labuda, Klaudia Olszewska i Michał Studniarz otrzymali, z rąk Pani Dziekan Marioli Łuczak wyróżnienie za aktywną pracę na rzecz społeczności Wyższej Szkoły Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni.
Opiekunem koła jest: mgr Anna Kunicka
Działania koła prezentujemy na FB: https://www.facebook.com/Ko%C5%82o-Naukowe-Princeps-100580508910238
Kontakt: knprinceps@wsaib.p
Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu im. E. Kwiatkowskiego w Gdyni
Dziekan Wydziału Zarządzania
ZAPRASZA
DO UDZIAŁU W KONFERENCJI NAUKOWEJ:
Praktyka i teoria biznesu. Aktualne wyzwania, trendy, zjawiska.
Gdynia, 19.11.2021
Konferencja odbędzie w trybie hybrydowym; stacjonarnie w siedzibie Uczelni (Gdynia, ul. Kielecka 7) oraz zdalnie za pośrednictwem platformy Microsoft TEAMS (link zostanie udostępniony przed konferencją).
Celem konferencji jest wymiana doświadczeń oraz wiedzy praktyków i teoretyków biznesu, ze szczególnym uwzględnieniem aktualnej sytuacji w obszarze szeroko rozumianej przedsiębiorczości, ekonomii i finansów oraz logistyki. Ukierunkowanie konferencji na problemy oraz rozwiązania stosowane w biznesie w rzeczywistości covidowej i postcovidowej.
Zaproszenie skierowane jest do przedstawicieli szeroko rozumianego biznesu, w tym tzw. młodego biznesu, przedstawicieli uczelni wyższych, studentów, reprezentantów przedsiębiorstw, zrzeszeń przedsiębiorców oraz organizacji otoczenia biznesu i władz lokalnych.
TEMATYKA KONFERENCJI:
- Wyzwania dla biznesu w dobie pandemii. Problemy obszaru MSP
- Biznes, ekonomia, finanse – aktualne zagadnienia
- Logistyka – aktualne wyzwania i problemy
- Obszary współpracy nauki z biznesem oraz biznes a lokalność
- Badania, innowacje, nowoczesne technologie w biznesie
- Bezpieczeństwo w biznesie
- Przedsiębiorczość studencka
JAK ZAPISAĆ SIĘ NA KONFERENCJĘ?
Należy skorzystać z formularza zgłoszeniowego dostępnego pod tym linkiem:
https://forms.office.com/r/wP0g2kr6Fu
ORGANIZACJA KONFERENCJI
Komitet naukowy :
dr hab. prof. WSAiB Dorota Simpson
prof. zw. dr hab. Bohdan Jeliński
prof. dr hab. Krzysztof Szałucki
dr Gabriela Golawska-Witkowska
dr Jerzy Sekuła
Komitet organizacyjny:
mgr Beata Kowal-Rudnicka
mgr Dawid Stefaniak
dr Paweł Bykowski
Kontakt:
Adres e-mail do korespondencji: p.bykowski@kadra.wsaib.pl
INFORMACJA DLA OSÓB, CHCĄCYCH WYSTĄPIĆ NA KONFERENCJI Z PRELEKCJĄ
Osoby, które chcą wystąpić z prelekcją, uprzejmie prosimy o przesłanie tematu wystąpienia do akceptacji do komitetu naukowego na adres d.simpson@kadra.wsaib.pl (zakres: biznes, przedsiębiorczość, zarządzanie), z zakresu gospodarki i ekonomii b.jelinski@kadra.wsaib.pl
Do tematu wystąpienia należy dołączyć krótki konspekt opisujący treść wystąpienia.
Inkubator przedsiębiorczości WSAiB
1. Wizja:
- Bycie pierwszą instytucją wyboru biznesowych usług doradczych dla studentów i absolwentów WSAiB chcących być przedsiębiorcami.
2. Cel główny:
- Wsparcie merytoryczne studentów i absolwentów Uczelni w wejściu na rynek jako przedsiębiorcy i działacze społeczni w ramach NGO.
3. Cele cząstkowe:
- Rozwój kompetencji przedsiębiorczych wśród grupy docelowej;
- Kierowanie działań przedsiębiorczych studentów w odpowiednim kierunku myślenia przedsiębiorczego;
- Pomoc w uzyskaniu finansowania na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej;
- Wsparcie formalno-prawne studentów przy zakładaniu działalności gospodarczej.
4. Działania i projekty:
- Indywidualne doradztwo biznesowe dla studentów w obszarach:
– finansowania,
– zarządzania,
– formułowania przedsiębiorstwa,
– prawnych aspektów działalności gospodarczej
– marketingu,
– HR,
– PR,
– Księgowych aspektów działalności gospodarczej.
(Na początku należy zebrać grupę doradców, którzy zostali by ogłoszeni na podstronie internetowej Inkubatora wraz z konkretnym opisem doświadczenia i zakresem obsługiwanych obszarów doradztwa i godzinami „przyjęć”. Następnie przez kalendarz zapisów zainteresowani mogliby się zapisywać na takie konsultacje.) Tak stworzoną podstawę można promować wśród studentów i absolwentów uczelni. - Szkolenia zamknięte grupowe dla studentów i absolwentów, z zakresu:
– Zarządzania projektami
– Business model canvas
– Design thinkingZarządzanie zespołem
– Tworzenie ofert
– Pozyskiwanie finansowania
– Komunikacja i kompetencje miękkie np. negocjacje - Otwarte wykłady motywacyjne z praktykami
– Zapraszanie znanych i doświadczonych praktyków biznesowych/przedsiębiorców na wywiady, prelekcje, debaty, podczas których będą oni prezentować swoje punkty widzenia na bycie przedsiębiorcą oraz dzielący się swoją wiedzą - Wydarzenia networkingowe sieciujące studentów, przedsiębiorców, władze publiczne, NGO i inwestorzy
– Moderowane spotkania pozwalające pokazać uczelnię jako prestiżowe miejsce biznesowe oraz pozwalające zainteresowanym studentom na zdobywanie i pozyskiwanie kontaktów biznesowych, budowanie relacji opartych na uczciwych zasadach rynkowych, zdobywanie w praktyce kompetencji miękkich - Program akceleracji dla przedsiębiorstw założonych przez studentów i absolwentów Uczelni
– W przyszłości stworzenie kompleksowego zamkniętego programu szkoleń i konsultacji biznesowych dla określonej grupy młodych przedsiębiorców (faza pre-seed lub seed) wywodzących się z uczelni. Program będzie zakończony prezentacją swoich przedsiębiorstw na wydarzeniu przed potencjalnymi inwestorami i kontrahentami.
Kontakt dr Paweł Bykowski
p.bykowski@kadra.wsaib.pl
Zainteresowanych proszę o wypełnienie poniższej deklaracji
Wybrane publikcje pracowników Katedry Zarządzania
Katarzyna Osiecka-Brzeska, Anna N. Osiecka, Susanna Quer, Aleksandra Wróbel, Unpaid Work in Marine Science: A Snapshot of the Early-Career Job Market, Frotiers 2021,
https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fmars.2021.690163/full
Konferencje
M. Selwent
1. Informatyka w Zarządzaniu – V Konferencja Naukowa UE Katowice, 12.2020.
2. Gospodarka bez ekonoma – którędy do dobrobytu – I Ogólnopolska Konferencja
Naukowa im. prof. Jana Winieckiego, UG – 09.2020
A. Białk-Wolf
Sukces organizacji w warunkach gospodarki cyfrowej. Strategie procesy i projekty ZZL – XV Konferencja Naukowa – zakład Strategii i Zarządzania Przedsiębiorstwem, Katedra Organizacji i Zarządzania, UG – 09.2020.
The nexus between medical tourism and health policy: a comparative case analysis of Australia, Germany, Italy and Poland” (współautorzy: C. Pforr, C. Locher, M. Volgger), Int. J. Tourism Policy, Vol. 10, No. 3, 2020
Destination Pommern. Svenska medicinturister i Polen. w: Frank-Michael Kirsch, Kjell Ljungbo, Erik Borg (red.): Medicinturism. Gränsöverskridande sjukvård i teori och praktik. Möklinta: Gidlunds. S. 128-153, 2019
8.04.2021 „Wyzwania organizacyjne turystyki medycznej” – Zakład Prawa AWF w Krakowie
10.03.2021 – wystąpienie online na ITB Now Berlin na temat: „A New Approach to Medical Tourism”
31.03.2021 – wystąpienie w ramach: “Warmia and Masuria virtual study visit” na temat: “Development of Medical Tourism in Poland”
16.11.2020 – Konferencja „Zdrowe życie” w Olsztynie, wystąpienie na temat „Formy organizacji turystyki zdrowotnej w Polsce i na świecie”
2.12.2020 – wystąpienie w ramach V Krakowskiego Kongresu Turystyki Medycznej „Turystyka medyczna w Krakowie wobec covid-19 – stan i inspiracje”
10.12.2020 – Konferencja: BIZNES WIR #6, Perspektywy rozwoju turystyki zdrowotnej w oparciu o koncepcję regionu zdrowia na Warmii i Mazurach, https://fb.watch/2j5zL4TB35/
Paweł Bykowski
Samorządność gm. Puck, Zeszyty gminy Puck, 2021.
Strategia rozwoju społ.-ekonomicznego Gminy Kobylnica, Gdańsk 2020.
Audyt szkolnictwa na terenie gminy Sierakowice, Gdańsk 2020.
Projekty
M. Selwent: Projekt „MULTIDYSCYPLINARNY OTWARTY SYSTEM TRANSFERU WIEDZY – MOST WIEDZY” współfinansowany jest z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020.